Hledat

Reklama na Internetu

internet emězNejúčinnější propagace Internetový stránek je na Internetu.

Internetová reklama - statistické údaje

Internet v minulosti: Počet webstránek v minulém století na světě
1998: 2,636,000
1999: 4,662,000
2000: 7,128,000

13. listopadu 2007 je webů  přes 5 billionů

  • 4,7 mil. obyvatel ČR bylo v březnu 2008 na internetu
  • Investice do display reklamy v ČR: 230 mil. Kč za duben 2008
  • Nejvíce inzerují inzerenti z oboru: automobily/motocykly - 33 %, dále banky, po nich realitky
  • Výdaje do internetové reklamy pro rok 2008: 1.315 miliardy CZK
  • Do českých médií půjde okolo 21 miliard CZK na rok 2008
  • Podíl zastoupení internetu na reklamních výdajích v roce 2006: ČR jen 3 %, Japonsko 8,6 %, Norsko 7,7 %, USA 6,6 %.
  • Vodafone: case study: 1 Kč investovaná na internetu je 4.9x efektivnější než v TV
  • OMD: Každá Koruna na internetu je 1,2x efektivnější než v TV. Case study pro Sony.
  • OMD: Reklama ve vyhledávačích: ČR: 15 procent, USA: 40 procent. Katalogy mají podíl 40 procent v ČR(!).

/ zdroj - Internet Advertising Conference 2008 /

Proč je reklama na Internetu výhodná ?

  • okamžité napojení uživatele internetu na web stránky
  • je levnější a účinnější než reklama jiným způsobem
  • přesná statistika kliků anebo zobrazení banneru, mapování regionu uživatele

Jaké jsou možnosti reklamy na Internetu ?

  • placená reklama – cena za klik nebo vizuální bannery
  • výměna odkazů s nekonkurenčními weby
  • články v oborových sekcích, fan kluby, diskusní fóra, PR články
  • kvalitní registrace do katalogů a vyhledávačů

Jak ušetřit na placené internetové reklamě ?

  • kvalitní webstránky s rozsáhlou prezentací - text je vyhledáván, ne nádherné fotografie nebo animace
  • vysoký rating od vyhledávačů - stránky jsou dobře registrované do vyhledávačů a katalogů
  • zajímavý produkt anebo služby
  • propagace webstránek mimo internet - název webstránky na výloze obchodu, propagační materiály mají web adresu

P.S - Určite jste si pustili komerční rádio a slyšeli jste reklamu, například v autě. Na konci každého spotu zazní již odřená věta - například

najdete nás Internetu na www tecka osoupane pomlčka boty pomlčka praha tečka cz - je to vůbec efektivní??
Opakují to v tom spotu několikrát - tak zastavte auto sežeňte si blok s tužkou a zapište si to. Ale bude čekat na to další hodinu, až to budou vysílat znovu.

Na našich stránkách admanet.cz se snažíme všechno vysvětlit lidsky, nepoužíváme odborné termíny, kterým nikdo nerozumí.

Popis webdesign

Webdesign | Tvorba internetových aplikací | Internetové obchody | Portály | Vyhledávače | Redakční systémy | Flash firemní prezentace | Multimediální prezentace na CD ROM | Předtisková příprava | Reklama na Internetu | Poradenství v oblasti Internetu | Optimalizace webovských stránek pro české i světové vyhledávače